Campagne
Wellicht heeft u de FLCP campagne en oproep op onze Linkedin pagina zien langskomen: ‘Hoe circulair is uw verpakking?’ en het artikel dat kort daarop volgde: ‘Circulair verpakken is een utopie zonder betrokkenheid van marketeers en brandmanagers’.
De campagne en artikel zijn gericht op marketeers en brandmanagers en daarom geplaats in Adformatie magazine en online. De online versie is al snel opgepikt door diverse media en doorgezet zoals bij het platform duurzaam-ondernemen.nl.
Met de campagne probeert het FLCP merkbedrijven, private label producenten en retailers op twee manieren te betrekken om hun verpakkingen meer circulair te maken. Het betreft als eerste een aanmoediging om circulariteit meer holistisch aan te vliegen en beter door te meten om losse flodders te voorkomen. Dit als reactie op de vele communicatie die plaatsvindt door bedrijven over hun initiatieven op het gebied van duurzaam verpakken inclusief bijbehorende claims. Sommige bedrijven slaan (soms per ongeluk) de plank mis en maken claims die ze niet waar (kunnen) maken. Het FLCP kan bedrijven hierin begeleiden. Meten = weten.
Als tweede wil het FLCP de onmisbare rol van de marketeer in het verduurzamen van verpakkingen belichten. Lees het artikel door een van bovenstaande links aan te klikken.